Toccata del decimo tono, for organ (from 'Intonationi d'organo...')
Canzon francese detta 'Le bergier' a quatro voci, for keyboard
Ricercar del primo tono alla quarta alta, for organ (from 'Ricercari...libro secondo')
Intonatione del settimo tono, for organ
Ricercar arioso for organ No. 4
Todescha con il suo balletto, for harpsichord
Ballo ongaro con il suo balletto, for harpsichord
Sonata, fuga plagale, for organ, Op. 13
Dialogo II, Dialogo, acuto e grave, for organ, Op. 25
Ricercare del Quinto Tuono a 4, for keyboard (from Il Transilvano)
Ricercare del Sesto Tuono a 4, for keyboard (from Il Transilvano)
Sonata VIII in Aria Francese, for organ, Op. 13
La Organistina Bella in Echo a 4, canzona
Sonata terza Fuga grave, for organ
Primo Ripieno per il Deo gratias, for organ
Canzone No. 9 'La Gratiosa'
Canzona No. 13, for organ (Canzoni alia francese)
Il secondo libro de toccate, canzone...di cimbalo et organo, No.5, Quinta Toccata sopra i pedali per l'organo, e senza in G major
Toccate d'intavolatura ... No.18, Capriccio fatto sopra la Pastorale
Il secondo libro de toccate, canzone...di cimbalo et organo: Canzon VI
Fiori Musicali de diverse compositioni..., 47 pieces for 4 parts: Toccata per l'Elevazoine della Messa della Madonna
Capricci ... et arie in partitura, Vol.1 No.1, Capriccio Primo sopra ut, re, mi, fa, sol, la, for keyboard
29 short pieces by Bartolomeo Tromboncino, Marco Antonio Cavazzoni, Girolamo Cavazzoni, Andrea Gabrieli, Giovanni Picchi, Adriano Banchieri, Giovanni Paolo Cima, and Girolamo Frescobaldi This recording presents various com... more »positions by 16th-century authors from the area around the Po Valley. The choice of pieces aims to highlight the phonic qualities of the organ now housed in the Confraternita della S.S. Trinità in Rivanazzano (PV), which acquired it around 1629.« less
29 short pieces by Bartolomeo Tromboncino, Marco Antonio Cavazzoni, Girolamo Cavazzoni, Andrea Gabrieli, Giovanni Picchi, Adriano Banchieri, Giovanni Paolo Cima, and Girolamo Frescobaldi This recording presents various compositions by 16th-century authors from the area around the Po Valley. The choice of pieces aims to highlight the phonic qualities of the organ now housed in the Confraternita della S.S. Trinità in Rivanazzano (PV), which acquired it around 1629.