| Various Court of Sun King: Glory of French Baroque Genre: Classical
- Track Listings (15) - Disc #1
- Te Deum, motet for 8 voices, chorus & orchestra, H. 146: Prélude
- Te Deum, motet for 8 voices, chorus & orchestra, H. 146: Te Deum
- Te Deum, motet for 8 voices, chorus & orchestra, H. 146: Te aeternum Patrem
- Te Deum, motet for 8 voices, chorus & orchestra, H. 146: Pleni sunt coeli
- Te Deum, motet for 8 voices, chorus & orchestra, H. 146: Te per orbem terrarum
- Te Deum, motet for 8 voices, chorus & orchestra, H. 146: Tu, devicto mortis aculeo
- Te Deum, motet for 8 voices, chorus & orchestra, H. 146: Te ergo quaesumus
- Te Deum, motet for 8 voices, chorus & orchestra, H. 146: Aeterna fac cum sanctis tuis
- Te Deum, motet for 8 voices, chorus & orchestra, H. 146: Dignare, Domine
- Te Deum, motet for 8 voices, chorus & orchestra, H. 146: Fiat misericordia tua
- Te Deum, motet for 8 voices, chorus & orchestra, H. 146: In te, Domine, speravi
- Te Deum, motet for double chorus & orchestra, LWV 55: Symphonie - Te Deum
- Te Deum, motet for double chorus & orchestra, LWV 55: Patrem immensae majestatis
- Te Deum, motet for double chorus & orchestra, LWV 55: Symphonie - Te ergo quaesumus
- Te Deum, motet for double chorus & orchestra, LWV 55: Symphonie - Dignare, Domine
- Track Listings (22) - Disc #2
- Troisième Magnificat à 4 voix, motet for 4 voices, chorus, instruments & continuo, H. 79: Prélude
- Troisième Magnificat à 4 voix, motet for 4 voices, chorus, instruments & continuo, H. 79: Magnificat anima mea
- Troisième Magnificat à 4 voix, motet for 4 voices, chorus, instruments & continuo, H. 79: Quia fecit mihi magna
- Troisième Magnificat à 4 voix, motet for 4 voices, chorus, instruments & continuo, H. 79: Et misericordia
- Troisième Magnificat à 4 voix, motet for 4 voices, chorus, instruments & continuo, H. 79: Fecit potentiam
- Troisième Magnificat à 4 voix, motet for 4 voices, chorus, instruments & continuo, H. 79: Suscepit Israel
- Troisième Magnificat à 4 voix, motet for 4 voices, chorus, instruments & continuo, H. 79: Sicut locutus est
- Troisième Magnificat à 4 voix, motet for 4 voices, chorus, instruments & continuo, H. 79: Gloria Patri
- Troisième Magnificat à 4 voix, motet for 4 voices, chorus, instruments & continuo, H. 79: Sicut erat in principio
- Messe de minuit, for 5 voices, chorus, instruments & continuo, H. 9: Kyrie
- Messe de minuit, for 5 voices, chorus, instruments & continuo, H. 9: Gloria
- Messe de minuit, for 5 voices, chorus, instruments & continuo, H. 9: Credo
- Messe de minuit, for 5 voices, chorus, instruments & continuo, H. 9: Offertoire
- Messe de minuit, for 5 voices, chorus, instruments & continuo, H. 9: Sanctus
- Messe de minuit, for 5 voices, chorus, instruments & continuo, H. 9: Agnus Dei
- Dialogus inter angelos et pastores, histoire sacrée for 4 voices, chorus, 2 flutes, strings & continuo, H. 420: Première Partie: Le m
- Dialogus inter angelos et pastores, histoire sacrée for 4 voices, chorus, 2 flutes, strings & continuo, H. 420: Deuxième Partie: Hist
- Dialogus inter angelos et pastores, histoire sacrée for 4 voices, chorus, 2 flutes, strings & continuo, H. 420: Deuxième Partie: Hist
- Dialogus inter angelos et pastores, histoire sacrée for 4 voices, chorus, 2 flutes, strings & continuo, H. 420: Deuxième Partie: Hist
- Dialogus inter angelos et pastores, histoire sacrée for 4 voices, chorus, 2 flutes, strings & continuo, H. 420: Deuxième Partie: Hist
- Dialogus inter angelos et pastores, histoire sacrée for 4 voices, chorus, 2 flutes, strings & continuo, H. 420: Deuxième Partie: Hist
- Dialogus inter angelos et pastores, histoire sacrée for 4 voices, chorus, 2 flutes, strings & continuo, H. 420: Deuxième Partie: Hist
- Track Listings (15) - Disc #3
- Motet du Saint-Esprit, for voice & continuo
- Pièces d'orgue, Premier livre, for organ: Tierce en taille / Dialogue
- Messe pour les trépassés, for 5 voices, chorus, instruments & continuo, H. 2: Symphonie - Kyrie
- Dies irae, motet for 6 voices, 2 choruses, strings & continuo, H. 12: Dies irae
- Dies irae, motet for 6 voices, 2 choruses, strings & continuo, H. 12: Liber scriptus
- Dies irae, motet for 6 voices, 2 choruses, strings & continuo, H. 12: Juste judex
- Dies irae, motet for 6 voices, 2 choruses, strings & continuo, H. 12: Oro supplex
- Motet pour les trépassés, for 5 voices, chorus, strings & continuo, H. 311: Prélude - Miseremini mei - Qui manus Domini
- Motet pour les trépassés, for 5 voices, chorus, strings & continuo, H. 311: Hei mihi Domine
- Motet pour les trépassés, for 5 voices, chorus, strings & continuo, H. 311: Ritornelle - Ah, ah, poenis crucior nimis asperis
- Motet pour les trépassés, for 5 voices, chorus, strings & continuo, H. 311: Prélude - Miseremini mei - Quia manus Domini (reprise)
- Messe pour les trépassés, for 5 voices, chorus, instruments & continuo, H. 2: Symphonie - Sanctus
- Messe pour les trépassés, for 5 voices, chorus, instruments & continuo, H. 2: Pie Jesu
- Messe pour les trépassés, for 5 voices, chorus, instruments & continuo, H. 2: Benedictus - Hosanna
- Messe pour les trépassés, for 5 voices, chorus, instruments & continuo, H. 2: Symphonie - Agnus Dei
- Track Listings (6) - Disc #4
- Leçons de Ténèbres, for treble voice (or 2 treble voices) & continuo: Première Leçons de ténèbres
- Leçons de Ténèbres, for treble voice (or 2 treble voices) & continuo: Deuxième Leçon de ténèbres
- Leçons de Ténèbres, for treble voice (or 2 treble voices) & continuo: Troisième Leçon de ténèbres
- Audite omnes et expanescite, motet for countertenor, 2 violins & continuo (Elévations)
- Motet pour le jour de Pâques ('Victoria: Christo resurgenti'), for 2 soprano & continuo
- Le reniement de Saint Pierre, histoire sacrée for 5 voices, chorus & continuo, H. 424
- Track Listings (23) - Disc #5
- Requiem (Messe des morts): 1. Introit. Requiem aeternam
- Requiem (Messe des morts): 1. Introit. Et lux perpetua
- Requiem (Messe des morts): 1. Introit. Te decet hymnus
- Requiem (Messe des morts): 2. Kyrie. Kyrie 1 / Christe / Kyrie 2
- Requiem (Messe des morts): 3. Graduel. Requiem aeternam / In memoria aeterna erit justus
- Requiem (Messe des morts): 4. Offertoire. Domine Jesu Christe, Rex gloriae
- Requiem (Messe des morts): 4. Offertoire. Hostias et preces tibi laudis offerimus
- Requiem (Messe des morts): 4. Offertoire. Fac eas, Domine, de morte transire
- Requiem (Messe des morts): 5. Sanctus
- Requiem (Messe des morts): 6. Benedictus
- Requiem (Messe des morts): 7. Agnus Dei
- Requiem (Messe des morts): 8. Communion. Lux aeterna
- Requiem (Messe des morts): 8. Communion. Et lux perpetua
- IIIe Leçon du Jeudi Saint, S. 121 (Leçons de ténèbres): Aleph. Ego vir videns paupertatem
- IIIe Leçon du Jeudi Saint, S. 121 (Leçons de ténèbres): Aleph. Me minavit
- IIIe Leçon du Jeudi Saint, S. 121 (Leçons de ténèbres): Aleph. Tantum in me vertit
- IIIe Leçon du Jeudi Saint, S. 121 (Leçons de ténèbres): Beth. Vetustam fecit pellem meam
- IIIe Leçon du Jeudi Saint, S. 121 (Leçons de ténèbres): Beth. Aedificavit in gyro meo
- IIIe Leçon du Jeudi Saint, S. 121 (Leçons de ténèbres): Beth. In tenebrosis callocavit me
- IIIe Leçon du Jeudi Saint, S. 121 (Leçons de ténèbres): Ghimel. Circumaedificavit adversum me
- IIIe Leçon du Jeudi Saint, S. 121 (Leçons de ténèbres): Ghimel. Sed et, cum clamavero et rogavero
- IIIe Leçon du Jeudi Saint, S. 121 (Leçons de ténèbres): Ghimel. Conclusit vias meas lapidibus quadris
- IIIe Leçon du Jeudi Saint, S. 121 (Leçons de ténèbres): Ghimel. Jerusalem, Jerusalem, convertere ad Dominum
- Track Listings (34) - Disc #6
- Suite du 2e ton (from Livre contenant cent Pièces de tous les tons de l'Église): 1. Prélude
- Suite du 2e ton (from Livre contenant cent Pièces de tous les tons de l'Église): 2. Fugue
- Suite du 2e ton (from Livre contenant cent Pièces de tous les tons de l'Église): 3. Dialogue de Récits
- Suite du 2e ton (from Livre contenant cent Pièces de tous les tons de l'Église): 4. Duo
- Suite du 2e ton (from Livre contenant cent Pièces de tous les tons de l'Église): 5. Basse
- Suite du 2e ton (from Livre contenant cent Pièces de tous les tons de l'Église): 6. Echo
- Suite du 2e ton (from Livre contenant cent Pièces de tous les tons de l'Église): 7. Dialogue à deux ch?urs
- Messe Cunctipotens, for organ (Livre d'Orgue): 2. Gloria. Récit de tierce en taille / Qui tollis
- Mass for the parishes (Messe des Paroisses), for organ: 3. Offertoire sur les Grands Jeux
- Mass for the convents, for organ: 1. Introit. Gaudeamus omnes in Domino
- Mass for the convents, for organ: 2. Kyrie. Plein-jeu / Kyrie eleison
- Mass for the convents, for organ: 2. Kyrie. Fugue sur la Trompette / Christe eleison
- Mass for the convents, for organ: 2. Kyrie. Récit de Chromhorne / Christe eleison
- Mass for the convents, for organ: 2. Kyrie. Trio à deux dessus de Chromhorne et la basse de Tierce / Kyrie eleison
- Mass for the convents, for organ: 2. Kyrie. Dialogue sur la Trompette du grand clavier, et sur la Montre, le Bourdon et le Nazard du
- Mass for the convents, for organ: 3. Gloria. Gloria in excelsis Deo / Plein-jeu / Laudamus te
- Mass for the convents, for organ: 3. Gloria. Petite fugue sur le Chromhorne / Adoramus te
- Mass for the convents, for organ: 3. Gloria. Duo sur les Tierces / Gratias agimus tibi
- Mass for the convents, for organ: 3. Gloria. Basse se Trompette / Domine Fili unigenite, Jesu Christe
- Mass for the convents, for organ: 3. Gloria. Chromhorne sur la Taille / Qui tollis peccata mundi, miserere nobis
- Mass for the convents, for organ: 3. Gloria. Dialogue sur la Voix Humaine / Qui sedes ad dexteram patris
- Mass for the convents, for organ: 3. Gloria. Trio. Les dessus sur la Tierce et la basse sur la Trompette / Tu solus Dominus
- Mass for the convents, for organ: 3. Gloria. Récit de Tierce / Cum Sancto Spiritu
- Mass for the convents, for organ: 3. Gloria. Dialogue sur les grands jeux
- Mass for the convents, for organ: 4. Offertoire. Offertoire sur les Grands jeux
- Mass for the convents, for organ: 5. Préface. Et ideo, cum Angelis et Archangelis
- Mass for the convents, for organ: 6. Sanctus. Plein-jeu / Sanctus
- Mass for the convents, for organ: 6. Sanctus. Récit de Cornet / Benedictus
- Mass for the convents, for organ: 7. Élévation. Tierce en Taille
- Mass for the convents, for organ: 8. O salutaris hostia. O salutaris hostia
- Mass for the convents, for organ: 9. Agnus Dei. Plein-jeu. / Agnus Dei
- Mass for the convents, for organ: 9. Agnus Dei. Dialogue sur les grands jeux
- Mass for the convents, for organ: 10. Prière pour le Roy. Domine salvum fac regem
- Mass for the convents, for organ: 11. Ite missa est. Ite missa est / Deo gratias, Petit plein-jeu
- Track Listings (24) - Disc #7
- Concert de trompettes, for orchestra, S. 158/1-6, 20 (Symphonies pour les soupers du Roy): Premier air
- Concert de trompettes, for orchestra, S. 158/1-6, 20 (Symphonies pour les soupers du Roy): Deuxième air
- Concert de trompettes, for orchestra, S. 158/1-6, 20 (Symphonies pour les soupers du Roy): Troisième air: Chaconne en écho
- Concert de trompettes, for orchestra, S. 158/1-6, 20 (Symphonies pour les soupers du Roy): Quatrième air: 1er menuet / Cinquième air:
- Concert de trompettes, for orchestra, S. 158/1-6, 20 (Symphonies pour les soupers du Roy): Sixième air: Air en écho. Fanfare
- Première Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 160: Fièrement et détaché - Gracieusement - Un peu plus gay - Viste
- Première Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 160: Augmentation, 1er air neuf: Gracieusement sans lenteur - Vif, suitte de l'ancie
- Première Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 160: Trio: Doucement - Augmentation, 2e air neuf (Fièrement)
- Première Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 160: Suitte de l'ancien: Vivement - Doucement - Vivement
- Deuxième Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 161: Un peu lent - Vite - Doucement
- Deuxième Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 161: Gracieusement - Gayement - Vivement
- Troisième Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 162: Premier air: Gracieusement
- Troisième Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 162: Deuxième air mineur
- Troisième Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 162: Troisième air: Presto
- Troisième Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 162: Quatrième air: Gigue (Gracieusement)
- Troisième Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 162: Cinquième air: Quatuor (Doucement) - Prélude
- Troisième Fantaisie ou Caprice, for orchestra, S. 162: Sixième air: Vif
- Sacris solemniis, grand motet, S. 74: Sacris solemnis, juncta sint gaudia
- Sacris solemniis, grand motet, S. 74: Récit: Noctis recolitur coena novissima
- Sacris solemniis, grand motet, S. 74: Post agnum tipicum, expletis epulis
- Sacris solemniis, grand motet, S. 74: Récit: Dedit fragilibus corporis ferculum
- Sacris solemniis, grand motet, S. 74: Sic sacrificium istud instituit
- Sacris solemniis, grand motet, S. 74: Récit: Panis angelicus fit panis hominum
- Sacris solemniis, grand motet, S. 74: Récit: Te, trina deitas unaque, poscimus
- Track Listings (28) - Disc #8
- Le Parnasse, ou L'Apothéose de Corelli, trio sonata for 2 violins & continuo (Les Goûts réunis): 1. Corelli au pied du Parnasse prie
- Le Parnasse, ou L'Apothéose de Corelli, trio sonata for 2 violins & continuo (Les Goûts réunis): 2. Corelli charmé de la bonne récept
- Le Parnasse, ou L'Apothéose de Corelli, trio sonata for 2 violins & continuo (Les Goûts réunis): 3. Corelli buvant à la source d'Hypo
- Le Parnasse, ou L'Apothéose de Corelli, trio sonata for 2 violins & continuo (Les Goûts réunis): 4. Enthouziasme de Corelli causé par
- Le Parnasse, ou L'Apothéose de Corelli, trio sonata for 2 violins & continuo (Les Goûts réunis): 5. Corelli après son entouziasme, s'
- Le Parnasse, ou L'Apothéose de Corelli, trio sonata for 2 violins & continuo (Les Goûts réunis): 6. Les Muses réveillent Corelli et l
- Le Parnasse, ou L'Apothéose de Corelli, trio sonata for 2 violins & continuo (Les Goûts réunis): 7. Remerciement de Corelli (Gayement
- Trio Sonata in E minor, Op. 1/6
- Suite for 2 flutes in E minor
- Work(s): Sarabande in G minor / Second Gigue in D minor
- Premier concert, for harpsichord (or violin, flute, oboe, viol & bassoon) in G major (Concerts royaux)
- Pièces de Clavecin. . .diverses chaconnes, ouvertures, et autres airs de M. de Lully. . . for harpsichord: Suite No. 2 in G minor /
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 1. Lulli aux Champs élisés concertant avec les ombres liriques (Gravement)
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 2. Air pour les mêmes (Gracieusement)
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 3. Vol de Mercure aux Champs élisés, pour avertir qu'Apollon y va descendre
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 4. Descente d'Apollon, qui vient offrir son violon à Lulli, et sa place au
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 5. Rumeur souterraine causée par les auteurs contemporains de Lulli (Viste)
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 6. Plaintes des mêmes, pour les flûtes ou les violons très adoucis (Dolemme
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 7. Enlèvement de Lulli au Parnasse (Très légèrement)
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 8. Accueil entre doux et agard, fait à Lulli par Corelli et les Muses itali
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 9. Remerciement de Lulli à Apollon (Gracieusement)
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 10. Apollon persuade Lulli et Corelli que la réünion des Goûts François et
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 11. Air léger pour deux violons - Lulli jouant le sujet et Corelli l'accomp
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 12. Second air - Corelli jouant le sujet à son tour que Lulli accompagne
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 13. La Paix du Parnasse, faite aux conditions, sur la remontrance des Muses
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 14. Saillie (Vivement)
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 15. Rondement
- L'Apothéose de Lully, for various instruments & continuo: 16. Vivement
- Track Listings (33) - Disc #9
- Premier livre de pièces de clavecin, for harpsichord: 1. Prélude
- La Livri, version for solo harpsichord (Pièces de clavecin en concerts): 1. La Livri, Rondeau (Gracieux)
- La Dauphine, for harpsichord in G minor
- Septième prélude for harpsichord in B flat major (L'Art de toucher le clavecin)
- 6e ordre for harpsichord (Pièces de clavecin, II): 5. Les Baricades mystérieuses, Rondeau (Vivement)
- Pavane for keyboard in D minor
- La Volte, for keyboard
- Prélude, for keyboard
- La Fürstenberg, for keyboard
- Pièces de Clavecin [Primier livre], for harpsichord: 13. La Sensible, Rondeau
- Pièces de Clavecin. . .diverses chaconnes, ouvertures, et autres airs de M. de Lully. . . for harpsichord: Gaillarde
- Pièces de Clavecin. . .diverses chaconnes, ouvertures, et autres airs de M. de Lully. . . for harpsichord: Sarabande
- Pièces de Clavecin. . .diverses chaconnes, ouvertures, et autres airs de M. de Lully. . . for harpsichord: Menuet
- Suite for harpsichord No. 1 in C minor, Op. 59/1: 1. La Caverneuse
- Suite for harpsichord No. 1 in C minor, Op. 59/1: 2. La Marguillière (Gravement)
- Suite for harpsichord No. 1 in C minor, Op. 59/1: 3. La Transalpine
- Suite for harpsichord No. 1 in C minor, Op. 59/1: 4. La Valétudinaire (Gai)
- Suite for harpsichord No. 1 in C minor, Op. 59/1: 5. La Décharnée
- Prélude for harpsichord in A minor (Pièces de clavecin, No. 7)
- Branle de Basque, for harpsichord in F major (Pièces de clavecin, No. 73)
- Gigue for harpsichord in C minor (Pièces de clavecin, No. 33)
- Gaillarde for harpsichord in F major (Pièces de clavecin, No. 77)
- Work(s): Sarabande et canaries
- Quatrième concert, for harpsichord (or violin, flute, oboe, viol & bassoon) in E minor (Concerts royaux): 1. Prélude (Gravement)
- Quatrième concert, for harpsichord (or violin, flute, oboe, viol & bassoon) in E minor (Concerts royaux): 2. Allemande (Légèrement)
- Quatrième concert, for harpsichord (or violin, flute, oboe, viol & bassoon) in E minor (Concerts royaux): 3. Courante françoise (Gala
- Quatrième concert, for harpsichord (or violin, flute, oboe, viol & bassoon) in E minor (Concerts royaux): 4. Courante à l'italienne (
- Quatrième concert, for harpsichord (or violin, flute, oboe, viol & bassoon) in E minor (Concerts royaux): 5. Sarabande (Très tendreme
- Quatrième concert, for harpsichord (or violin, flute, oboe, viol & bassoon) in E minor (Concerts royaux): 6. Rigaudon (Légèrement et
- Quatrième concert, for harpsichord (or violin, flute, oboe, viol & bassoon) in E minor (Concerts royaux): 7. Forlane. Rondeau (Gayeme
- 9e ordre for harpsichord (Pièces de clavecin, II): 1. Allemande à deux clavecins
- 15e ordre for harpsichord (Pièces de clavecin, III): 4. Musette de Choisi (Tendrement)
- 15e ordre for harpsichord (Pièces de clavecin, III): 5. Musette de Taverni (Légèrement)
- Track Listings (20) - Disc #10
- Isis, opera, LWV 54: Prologue
- Isis, opera, LWV 54: Acte 2, Scène 7. Duo des Nymphes
- Isis, opera, LWV 54: Acte 4, Scène 1. Ch?ur des trembleurs
- Isis, opera, LWV 54: Acte 5, Scène 1. Rondeau, plainte de lo
- Isis, opera, LWV 54: Acte 3, Scènes 3-5.
- Isis, opera, LWV 54: Acte 3, Scène 6.
- Amadis, opera, LWV 63: Ouverture
- Amadis, opera, LWV 63: Premier Air
- Amadis, opera, LWV 63: Second Air: Gigue
- Amadis, opera, LWV 63: Rondeau
- Amadis, opera, LWV 63: Air pour les Démons et les Monstres
- Amadis, opera, LWV 63: Menuet
- Amadis, opera, LWV 63: Premier Air des Combattants
- Amadis, opera, LWV 63: Second Air
- Amadis, opera, LWV 63: Marche pour le combat de la barrière
- Armide, opera, LWV 71: Ouverture
- Armide, opera, LWV 71: Acte 2, Scène 2. Duo d'Armide et Hidraot
- Armide, opera, LWV 71: Acte 2, Scène 3. Le sommeil de Renaud
- Armide, opera, LWV 71: Acte 2, Scène 5. Monologue d'Armide
- Armide, opera, LWV 71: Acte 5, Scène 2. Passacaille
|