Le nozze di Figaro: Act One, Scene 1. Duettino: 'Cinque...dieci...venti...trenta...' (Figaro, Susanna); Recitativo: 'Cosa stai misurando' (Susanna, Figaro)
Le nozze di Figaro: Act One, Scene 2. Duettino: 'Se a caso Madama la notte ti chiama' (Figaro, Susanna); Recitativo: 'Or bene, ascolta, e taci' (Susanna, Figaro)
Le nozze di Figaro: Act One, Scene 3. Cavatina: 'Se vuol ballare, Signor Contino' (Figaro); Recitativo: 'Ed aspettaste il giorno' (Marcellina)
Le nozze di Figaro: Act One, Scene 4. Aria: 'La vendetta, oh, La vendetta'; Recitativo: 'Tutto ancor non ho perso' (Marcellina, Susanna)
Le nozze di Figaro: Act One, Scene 5. Duettino: 'Via, resti servita, Madama brillante' (Marcellina, Susanna); Recitativo: 'Va la, vecchia pedante' (Susanna, Cherubino)
Le nozze di Figaro: Act One, Scene 6. Aria: 'Non so piu cosa son, cosa Faccio...' (Cherubino); Recitativo: 'Ah, son perduto!' (Cherubino, Susanna, Conte)
Le nozze di Figaro: Act One, Scene 7. Terzetto: 'Cosa sento! tosto andante' (Conte, Susanna); Recitativo: 'Basilio, in traccia tosto di Figaro' (Conte, Susanna, Cherubino)
Le nozze di Figaro: Act One, Scene 8. Coro: 'Giovani liete, fiori spargete'; Recitativo: 'Cos'e Questa Commedia?' (Conte, Figaro, Susanna)
Le nozze di Figaro: Act One, Scene 9. Coro: 'Giovani liete, fiori spargete': Recitativo: 'Evviva! ... E Voi Non Applaudite?' (Figaro, Susanna, Cherubino, Conte)
Le nozze di Figaro: Act One, Scene 10. Aria: 'Non Piu Andrai, Farfallone Amoroso' (Figaro)
Le nozze di Figaro: Act Two, Scene 1. Cavatina: 'Porgi, amor, qualche ristoro' (Contessa); Recitativo: 'Vieni, cara Susanna' (Contessa, Susanna, Figaro); Recitativo: 'Quanto duolmi, Susanna' (Contessa Susanna, Cherubino)
Le nozze di Figaro: Arietta: 'Voi che sapete che cosa e amor' (Cherubino); Recitativo: 'Bravo! che bella voce!' (Contessa, Susanna, Cherubino)
Track Listings (10) - Disc #2
Le nozze di Figaro: Act Two: 13. Aria:' Venite...inginocchiatevi...' (Susanna); Recitativo: 'Quante buffonerie!' (Contessa, Sussanna, Cherubino, Conte); 'Che novita! non fu mai vostra usanza' (Conte, Contessa)
Le nozze di Figaro: Act Two: 14.Terzetto: 'Susanna, or via, sortite' (Conte, Contessa, Susanna); Recitativo: 'Dunque, voi non aprite?' (Conte, Contessa)
Le nozze di Figaro: Act Two: 15. Duettino: 'Aprite, presto, aprite' (Susanna, Cherubino); Recitativo: 'O guarda il demonietto' (Susanna); 'Tutto e come io lasciai' (Conte, Contessa)
Le nozze di Figaro: Finale: Esci, Omai, Garzon Malnato
Le nozze di Figaro: Recitativo: Che Imbarazzo E Mai Questo!
Le nozze di Figaro: Duettino: Drudel! Perche Finora Farmi Languir Cosi?
Le nozze di Figaro: Recitativo: Hai Gia Vinta La Causa!
Le nozze di Figaro: Sestetto: Riconosci In Questo Amplesso
Le nozze di Figaro: Recitativo: E Susanna Non Vien!
Le nozze di Figaro: Duettino: Che Soave Zeffiretto
Track Listings (9) - Disc #3
Le nozze di Figaro: Coro: Ricevete, O Padroncina
Le nozze di Figaro: Finale: Ecco La Marcia...Andiamo
Le nozze di Figaro: Cavatina: L'ho Perduta, Me Meschina
Le nozze di Figaro: Aria: Il Capro E La Capretta
Le nozze di Figaro: Aria: In Quegli Anni In Cui Val Poco
Le nozze di Figaro: Recitativo: Tutto E Disposto
Le nozze di Figaro: Recitativo: Giunse Alfin Il Momento
Le nozze di Figaro: Finale: Pian Pianin Le Andro Piu Presso
Le nozze di Figaro: Scena Ultima: Gente, Gente, All'armi, All'armi
"I own a total of four recordings of "Figaro" including Bohm (gorgeous singing), von Karajan (early one with Schwarzkopf and London. Again, gorgeous) and the Abbado (Later DG, saved only by Abbado, Skovhus and Bartoli). This recording is without a doubt the finest and most enjoyable. It combines flawless singing in EVERY role and a sense of character and meaning in the recitatives instead of simply pattering through them to reach the arias. Levine's conducting is at its best - brisk, yet thoughtful. This is for me definitive - Hampson is incredibly masculine, Te Kanawa sensual, Upshaw innocent yet firey, Furlanetto is brisk and smooth. Special mention should go to the supporting cast including Von Otter for a superb Cherubino and Troyanos as Marcellina. Buy this and enjoy a Figaro that is intelligent and real!"
Coals to Newcastle
Judge Knott | Upper West Side, NY, NY | 01/24/2004
(5 out of 5 stars)
"Let me join the crowd and toss on another 5-star recommendation. Others have mentioned the beauty of the voices, but what satisfied me with this recording was the overall beauty of both the sound and the product. The quality of the recording could not be higher, and the MET Orchestra is simply sublime. If you, like many, consider "Figaro" to be the perfect opera, you might well consider this to be the perfect recording of it. The physical product (CD + libretto + box) is of the highest quality, too. A real winner, this!"
An Excellent First Choice
Amethyst Gold | 08/03/2002
(5 out of 5 stars)
"James Levine's opera recordings with the Metropolitan Opera forces were often compromised by weak casting or sluggish conducting. But that's not the case with this FIGARO. The cast is good all around (Furlanetto's voice is a bit rough, as always, but he doesn't let the side down), and Levine's conducting is really excellent -- on a big, grand scale, and with the balance of comedy and seriousness that this opera needs. One especially nice thing about Levine's conducting is that he allows the brass and timpani to be clearly heard and make a powerful impact, unlike many conductors in this opera (Solti being the worst offender). The sound is generally fine, with a good voice-orchestra balance. This could well be a first choice for a recording of FIGARO with no major weaknesses and many strengths."
A perfect recording
Maria-Ana Smith | Santarém, Portugal | 07/08/2004
(5 out of 5 stars)
"I have to agree totally with Coals to Newcastle: this is just a perfect recording. All the voices are excellent, the orchestra, the conductor, everything. But did we forget the music? Sparkling, inspiring, simply wonderful Mozart!I also agree about Thomas Hampson's Almaviva. Lecherous, sweet, angry, just perfect!"