Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Sonata Le Concert d`Astrée/Emmanuelle Haïm
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Aria: Disserratevi, O Porte D'Averno (Angelo) Camilla Tilling/Le Concert d`Astrée/Emmanuelle Haïm
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Accompagnato: Qual'insolita Luce (Lucifero) Luca Pisaroni/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Aria: Caddi, È Ver (Lucifero) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Luca Pisaroni
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Accompagnato: Ma Che Veggio? (Lucifero, Angelo) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Luca Pisaroni/Camilla Tilling
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Recitativo Chi Sei? Chi È Questo Re Lucifero, Angelo Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Camilla Tilling/Luca Pisaroni
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Aria: D'amor Fu Consiglio (Angelo) Camilla Tilling/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Recitativo: E Ben, Questo Tuo Nume (Lucifero, Angelo) Camilla Tilling/Luca Pisaroni/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Aria: O Voi Dell'Erebo (Lucifero) Luca Pisaroni/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Recitativo: Notte, Notte Funesta (Maddalena) Kate Royal/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Aria: Ferma L'ali (Maddalena) Kate Royal/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Recitativo: Concedi, O Maddalena (Cleofe, Maddalena) Sonia Prina/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Kate Royal
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Arioso: Piangete, Sì, Piangete (Cleofe) Sonia Prina/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Recitativo: Ahi, Dolce Mio Signore (Maddalena, Cleofe) Kate Royal/Sonia Prina/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Duetto: Dolci Chiodi, Amate Spine (Maddalena, Cleofe) Sonia Prina/Kate Royal/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Recitativo O Cleofe, O Maddalena (S. Giovanni, Maddalena) Kate Royal/Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Aria: Quando È Parto Dell'affetto (S. Giovanni) Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Recitativo: Ma Dinne, E Sarà Vero (Cleofe, S. Giovanni, Maddalena) Kate Royal/Sonia Prina/Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Aria: Naufragando Va Per L'onde (Cleofe) Sonia Prina/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Recitativo: Itene Pure, O Fide Amiche Donne (S. Giovanni, Maddalena) Kate Royal/Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Aria: Così La Tortorella (S. Giovanni) Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Recitativo: Se Maria Dunque Spera (Maddalena) Kate Royal/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Aria: Ho Un Non So Che Nel Cor (Maddalena) Kate Royal/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Recitativo: Uscite Pur, Uscite (Angelo) Camilla Tilling/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Prima Parte: Coro: Il Nume Vincitor (Angelo, Coro) Camilla Tilling/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Track Listings (26) - Disc #2
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Introduzione Emmanuelle Haïm/Le Concert D`Astrée 1:18
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Recitativo: Di Quai Nuovi Portenti (S. Giovanni) Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Aria: Ecco Il Sol Ch'esce Dal Mare (S. Giovanni) Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Recitativo: Ma Ove Maria Dimora (S. Giovanni) Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda parte: Aria: Risorga Il Mondo (Angelo) Camilla Tilling/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Accompagnato: Di Rabbia Indarno Freme (Angelo) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Camilla Tilling
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Recitativo: Misero! Ho Pure Udito? (Lucifero, Angelo) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Camilla Tilling/Luca Pisaroni
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Aria: Per Celare Il Nuovo Scorno (Lucifero) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Luca Pisaroni
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Recitativo: Oh Come Cieco Il Tuo Furor Delira! (Angelo, Lucifero) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Luca Pisaroni/Camilla Tilling
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Duetto: Impedirlo Saprò! (Lucifero, Angelo) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Camilla Tilling/Luca Pisaroni
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Recitativo: Amica, Troppo Tardo Fu Il Nostro Piè (Maddalena, Cleofe) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Kate Royal/Sonia Prina
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Aria: Per Me Già Di Morire (Maddalena) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Kate Royal
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Recitativo: Ahi, Aborrito Nome! (Lucifero) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Luca Pisaroni
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Aria: Vedo Il Ciel (Cleofe) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Sonia Prina
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda parte: Recitativo: Cleofe, Siam Giunte Al Luogo (Maddalena, Cleofe, Angelo) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Sonia Prina/Kate Royal/Camilla Tilling
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Aria: Se Per Colpa Di Donna Infelice (Angelo) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Camilla Tilling
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Recitativo: Mio Gesù, Mio Signore (Maddalena) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Kate Royal
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Aria: Del Ciglio Dolente (Maddalena) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Kate Royal
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Recitativo: Sì, Sì, Cerchiamo Pur (Cleofe) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Sonia Prina
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Aria: Augelletti, Ruscelletti (Cleofe) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Sonia Prina
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Recitativo: Dove Sì Frettolosi (S. Giovanni, Cleofe) Sonia Prina/Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Aria: Caro Figlio, Amato Dio (S. Giovanni) Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée 4:27
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Recitativo: Cleofe, Giovanni, Udite (Maddalena, S. Giovanni, Cleofe) Sonia Prina/Kate Royal/Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Aria: Se Impassibile, Immortale (Maddalena) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Kate Royal
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Recitativo: Sì, Sì, Col Redentore (S. Giovanni, Cleofe, Maddalena) Kate Royal/Sonia Prina/Toby Spence/Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée
Oratorio Per La Resurrezione Di Nostro Signor Gesù Cristo, HWV 47, Seconda Parte: Coro: Diasi Lode In Cielo, In Terra (Maddalena, Cleofe, Coro) Emmanuelle Haïm/Le Concert d`Astrée/Sonia Prina/Kate Royal
One of the most colourful works from Handel's time in Rome, La Resurrezione, rises again thanks to Emmanuelle Haim, Le Concert d'Astre and five exceptional singers. Continuing the Handel series from Le Concert d'Astre a... more »nd Emmanuelle Haim is La Resurrezione, composed during the young Handel's period in Rome and first performed there in 1708. The work recounts the events of Easter and the solo singers portray Lucifer, Mary Magdalene, an Angel, St John the Evangelist, and St Mary Cleophas. It calls upon a large orchestra, led and directed at the first performance by the master violinist Arcangelo Corelli. The role of Mary Magdalene, here performed by the lush-voiced young British soprano (and EMI Classics artist) Kate Royal, was sung at the first performance by the celebrated Margherita Durastanti, even though the Pope had forbidden female singers to perform in public.« less
One of the most colourful works from Handel's time in Rome, La Resurrezione, rises again thanks to Emmanuelle Haim, Le Concert d'Astre and five exceptional singers. Continuing the Handel series from Le Concert d'Astre and Emmanuelle Haim is La Resurrezione, composed during the young Handel's period in Rome and first performed there in 1708. The work recounts the events of Easter and the solo singers portray Lucifer, Mary Magdalene, an Angel, St John the Evangelist, and St Mary Cleophas. It calls upon a large orchestra, led and directed at the first performance by the master violinist Arcangelo Corelli. The role of Mary Magdalene, here performed by the lush-voiced young British soprano (and EMI Classics artist) Kate Royal, was sung at the first performance by the celebrated Margherita Durastanti, even though the Pope had forbidden female singers to perform in public.
CD Reviews
Spectacular Recording
Classics Lover | 11/19/2009
(5 out of 5 stars)
"Emmanuelle Haim shines in this recording of one of the most colorful works from Handel. She has a great understanding of the relationship between sense and sensuality in Handel - I think she's one of his finest interpreters. Her voice has so much immediacy and expression. Haim is wonderfully supported by the ensemble of singers. People rarely give ensembles props for what they do, but in this recording, the ensemble was technically and stylistically at the peak of today's Handel interpretation. I also think it was from the help of Haim that ignited them to perform with such power and emotion without running wild."
Expressiveness should not trump musicianship
Sr Calzabigi | Seattle, WA United States | 02/05/2010
(1 out of 5 stars)
"I'm a little surprised and puzzled by the unqualified praise this disc has received from all quarters.
I count myself as a huge Handel fan and was thrilled by this release, since La Resurrezione is a piece that deserves to be better known. I am in general a supporter of the fresh pespective the historically informed performance movement has brought to this repertoire.
But this performance is one big hot mess.
There's no question that there's a great deal of frenzied passion and emoting going on, and those who favor histrionics at the expense of pitch and rhythm may welcome this interpretation.
Without question, there is a great deal of drama in this music, but for my money, a bit more poised vocalism would have been a lot more expressive. To my ear, the performers approach this piece as if it were verismo opera.
The fact that this is a live performance does not excuse the sloppiness of execution at play here.
About one in every three notes is in tune. When a clear beat is given (not always the case), the singers are behind it. Not one of them has an evenly produced vocal technique. They sound like talented conservatory students, and not finished singers. I do hate to be sharky, but the standard should be higher for performers at this stage of their profession.
The instrumental musicians all perform admirably, but Haim drives her forces as if to suggest that sheer muscle excuses everything. Maybe, just maybe, this approach worked in the accoustic of the live performance, but it does not translate successfully as a pure listening experience.
This is a great piece of music. Any of the other recordings are better.